mandag den 28. maj 2012

Kræmmerhuse til bolcher



En dag jeg var nede ved min veninde længe inden barnedåben fortalte hun at hun havde købt nogle slikposer de 3kantet og så ville lave hjemmelavet bolcher til alle gæsterne til dåben spurgte jeg om jeg så ikke skulle lave kræmmerhuse til dem, og jooo det måtte jeg da gerne ;) Så jeg gik hjem og begyndte at tænke... De skulle holdes i lilla som alt andet til dåben.. Jeg ville ikke bare have nogle runde kræmmerhuse men havde ingen skabelon, nogle på scrapsisters var søde at linke til en der ligner på panduros hobby men skabelonen var for lille.. så jeg måtte selv igang med at prøve at forstørre den med lineal og blyant... Det blev ok, de blev lidt skæve, men det ikke noget man ligger mærke til :) Hun ville gerne have en sød tekst på hun selv havde fundet på så den kom på et lille tag som hun så satte på med tyndt lilla silkebånd som lukkede posen.. Det var super smukt...
Desværre dagen inden dåben ringer hun, vildt bekymret for hun havde talt forkert.. hun havde glemt 5 gæster på listen!!!  Så nu manglede der 5 af alt...
Jeg havde ikke mere af det papir jeg brugte til de store, havde travlt med kage og cookies- som nu også skulle laves 5 mere af osv så det måtte blive til lidt kreativ tænkning.. fandt 2 ens 12"x12" ark i en anden lilla farve og lavede nogle ud af dem.. De blev så mindre men det var bare sådan det var.. Det var jo bedre end ingen ting :) Så det nederste er akut kræmmerhuset ;)

De kom op at stå i glassene på bordene og så vildt godt ud..!

Er glad for jeg fik lov at lave en masse til dåben for jeg har jo ikke selv en pige så nu har jeg fået lov at lave en masse tøseting ting :) og det har været rigtig hyggeligt og udfordrende...

Tusinde tak for alle jeres kommentare...

Ang kagen- så jo det bestemt ikke noget der er let de første gange.. Jeg er selvlært.. Har bare kikket på nettet, youtube osv og lært mig selv at lave kager- har så også kunne lærer fra mig og det har været super hyggeligt...
Det er et kæmpe arbejde.. Fra start til slut er de lavet over 3 dage så der skal rives mange timer og dage ud af kalenderen til sådan et projekt...

Rigtig god 2 pinsedag som er med super smuk solskin :)

3 kommentarer:

  1. Hold da op, du har da været på arbejde. Ser godt ud.

    SvarSlet
  2. Sød ide. Ja det kan være på sin plads at bruge nødløsninger. Jeg kan godt forstå det har været dejligt at gå tøseamok. Du har bestemt ikke ligget på den lade side

    SvarSlet
  3. Hvor er de blevet fine, dejligt når andre også sætte pris på det vi laver:)

    SvarSlet