søndag den 27. maj 2012

Dåbskage til Filippa








Jeg fik æren af at få lov at lave dåbskage til Filippa..
Min veninde havde ønsket en lilla kage (to ovenpå hinanden) med sommerfugle, navn+dato men pga varmen og kagerne blev så tung og jeg ingen støtte stænger har valgte jeg at lave dem hver for sig..
Da jeg opdagede jeg manglede fondant måtte jeg hurtigt i kop&kande og hente fondant og så den sødeste mould med knapper, sløjfe og border og måtte bare eje den.. Så kanten blev med knapper derfra og sløjferne kom rundt om den store kage som ellers var lidt bar...
Sommerfuglene har fået pulver pearl og den hvide kage er præget med en prægemåtte der var vildt svær at bruge og derefter sprayet med pearl spray..
Babyen er lavet med en mould og så lavede jeg dåbstøj til hende ;)

Varmen drillede HELT vildt så smørcremen blev blød med det samme den kom ud af køleskabet :( Så derfor formen ikke blev lige så perfekt som den ellers var da jeg havde smurt den op :(

Indeni er der lysebunde med og uden chokoladestykker. Chokolademousse, kokosfyld og hindbær mousse og smurt op med nutella smørcreme..
MUMS den var sindsyg lækker..
Spiser sjældent selv kagerne men den her bare bare super lækker...
Til kagen blev serveret frugttern i glas det så bare rigtig godt ud og var lækkert friskt...

Er godt tilfreds med resultatet når man tænker på varmen drillede fondanten mm så meget og det er meget meget lang tid siden jeg har lavet kager ;)

Tak fordi i kikker med :)

9 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå at du er tilfreds.!
    Hvor har du været flittig!

    SvarSlet
  2. Sikke et arbejde, men de er altså også superflotte, begge to

    SvarSlet
  3. WAUW - de er for vilde. Dåbsbarnet er sååååå cute. 5*

    SvarSlet
  4. Sindsyg flotte kager du har lavet :) Du hat godt nok haft travlt med at lave både indbydelser, småkager, kager, kort og kuffert... Men det er blevet super godt... Håber at både gæster og værtsforældre har rost dig for det flotte arbejde :)

    SvarSlet
  5. Vildt flotte kager, varme eller ej! Du har godt nok haft travlt!

    SvarSlet
  6. Sindsygt flot kage. Tænk at man selv kan den slags uden at have stået i lære til konditor i flere år. Fatter det ikke, når jeg tænker på, hvor svært det kan være at lægge flødeskum pænt på en alm. lagkage....hihi.

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare nogle super flotte ting du har lavet til barnedåben. Kan godt forstå du synes du har haft travlt :) Men resultatet er blevet super flot :)

    SvarSlet
  8. WAUW!!!!!!!! den gad jeg godt sætte tænderne i :o)))

    SvarSlet
  9. Wauw sikke nogle flotte kager.

    SvarSlet