tirsdag den 15. maj 2012

Barnedåbs lys



Jeg har længe gerne ville prøve tricket med at få billeder på lys og fik så idéen at jeg da kunne købe nogle lys og lave nogle til min veninde som jo snart skal holde barnedåb for hendes lille datter..
Så jeg fandt et billed af hende og lavede det i sort hvid så var det ellers igang.. Det drillede en del, printeren havde det med at smitte lidt blæk af andre steder på silkepapiret end det skulle- nok fordi det var lidt krøllet, mit silkepapir...
Men blev nu virkelig tilfreds med dem, synes de vildt søde og idag var jeg nede og aflevere dem hos min veninde og hun blev rigtig glad for dem :)

Jeg har lavet dem efter en tut men nu virker siden desværre ikke, ved ikk lige hvorfor..
Men sætter linket ind hvis den kommer til at virke igen :)

10 kommentarer:

  1. Har du kunne på silkepapir?

    SvarSlet
  2. Ja det silkepapir der er printet på..
    klippede et stykke til der passede til billedet og printede så billedet ud på kopipapir og tapede silkepapiret på ovenpå billdet og printede det så igen- så kom billedet på silkepapiret det rigtige sted..

    SvarSlet
  3. Fandt en TUT det godt nok ikke den jeg brugte, men den viser det samme ..
    http://stampartic.blogspot.com/2010/04/stamped-candles-tutorial.html

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fine lys!! Hmm mon man skulle lave det til vores barnedåb - når den tid kommer...?! Det kunne se rigtig godt ud og koster jo ikke det vilde at lave!

    SvarSlet
  5. Næhh lysene kostede 9 kr stk i Netto og båndet er billig bånd fra Fakta hvor der er 10meter i for 8kr og silkepapiret koster jo heller ikk ret meget... og så tager de heller ikke lang tid at lave så det meget smuk, billig og hurtig pynt...

    SvarSlet
  6. Hvor er de dog vildt søde. Skønt billed! Jeg kan godt forstå at din veninde blev glad!

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare blevet flotte - det er da en supersød idé med sådan nogle personlige lys !!

    SvarSlet
  8. Hvir er de bare søde. det bliver et samtale emne ved bordet :)

    SvarSlet
  9. Hvor er de blevet søde, har prøvet det med stempler, men de er sødere med en lækker steg på =D

    SvarSlet
  10. Sikke fine lys - og smart at lave kopier på den måde.

    SvarSlet