lørdag den 8. oktober 2011

At lære at hækle...

Jeg har aldrig intresseret mig for at lærer at hækle og strikke førhen, men efter at have set alle de lækre hæklede blomster i andre viser frem på jeres scrap ting, blev jeg stædig og tænkte at det kunne jeg da også sagtens.. Så let gik det nu ikke... Fandt en god video på nettet og prøvede.. Men jeg kom aldrig længere end at kunne hækle en lang snor hahah.. Da jeg så spurgte en af mine veninder om det, hæklede hun lidt blomster til mig og denne model her faldt jeg for, så jeg var hjemme hos hende og lærer at hækle denne type blomst en hel aften.. Tror det tog mig 3-4 timer og så havde jeg lært det... Lavede først en halvt færdigt der ikk blev for køn jeg kunne ikke lige samle mig om det snoren var ikk lige til.. begyndte så på denne her hos hende og havde kun lavet 2 blade så nu satte jeg mig med den og tænkte jeg da måtte se at blive færdig.. og vupti.. Jeg kunne sørme huske det... Er ret tilfreds.. synes garnet er smukt til denne blomst.. lige mine farver ;) Næste skridt bliver at jeg da også må lærer at strikke.. Nu vil jeg kunne det hele tihihi :)

Har du altid kunne hækle?? aldrig lært det eller lige begyndt som mig?? Synes det en meget svær kunst tiihihi :)

6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot hæklet :o)
    Sejt at det lykkes for dig.

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin !!! Og ja fedt garn og farver !

    Joo har kunne hækle og strikke så langt jeg kan huske tilbage... Er ud af en fam som ikke havde så mange penge.. Dukke tøjet stod jeg selv for at lave.

    Syede også regn tøj til dem i hånden af plastik poser.............

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Flot blomst, dejligt du har fået det lært. Det er en skøn ting at kunne,så kan man få tingene lige som man gerne vil have dem : )

    Ps en ide til julegave, hvis du nu ønsker dig en IPad, har du ingen problemer længere med at kommentere på div blogs, det køre til UG : )
    Og så er den bare SÅ lækker. Bare en ide tihi....

    SvarSlet
  4. Rigtig flot blomst. Jeg har kunnet hækle, mest grydelapper. :-))

    SvarSlet
  5. Fiiin blomst, Jean .. ja, du ved jo, at jeg også er nybegynder i at hækle, for du husker jo nok vores blomster-hækle-flip for et par måender siden :o)'

    Knus Jytte

    SvarSlet
  6. Den er super fin søde :o)

    SvarSlet