onsdag den 2. november 2011

Lidt blandet herfra..

En bakke jeg købte i Netto for omkring en 20-30kr som jeg nu ved lidt grundig oprydning fik brugt til at ligge en masse nipse genstande i så det let sådan lige at rode rundt og finde noget man har lyst til at bruge når man mangler et eller andet man ikke helt ved hvad er.. Det har jeg manglet længe :)


Nu fik jeg endelig fyldt alle mine skotøjs kasser fra Bilka op og sat skilte på med hvad der er i... Det jeg blevet meget glad for.. Det gør det meget mere overskueligt for mig at der er skilte på der fanger øjnene end at kikke i kasserne hvad der er ;) Kunne bare godt bruge mange flere af dem, men min Bilka er løbet helt tør for dem nu.. Det var jo nogen der engang var i deres indretnings afdeling på tilbud til 25.- pr kasse store som små...



Jeg overtog et brunt bord af en sød veninde da hun skulle flytte fra byen og det har jeg planer om at male hvidt men indtil da er der en velurdug over så det passer ind i rummet tihihi..

Men nu kan min bigshot, zutter og et par skæremaskiner endelig stå fremme i en okey højde.... Det virkelig lækkert..!!



Jeg har været igang med at lave Advent kalender mærker til en forening - HåndtilHånd Slagelse, der hjælper dårligt økonomisk stillede familier med at gøre nogle ting i hverdagen lettere, både med hjælpekasser med mad, tøj, legetøj, møbler osv. og så holder de nogle arrangementer indimellem for dem der er indmeldt ( som man bliver for blot 10kr som engangs beløb) og jeg vil gerne støtte projektet så godt jeg kan.. Derfor lavede jeg 24 sæt kort til nogle af gaverne ihvertfald.. og så gav jeg dem en stor panduro pose med en masse hobby papir og karton, filt osv som de kan bruge til klippe klistre arrangementer for børnene, nu jeg ryddede ud på mit værelse... Fandt også lige alt det tøj kevin er vokset ud af det sidste halve år som bliver givet til en mor med to drenge der har mistet alt i en brand.. Det betyder meget for mig at jeg kan give tingene til nogle forskellige der virkelig har behov for det.. Jeg har altid givet kevins tøj osv væk til venner og familie , foreninger osv der har behovet når jeg skal tømme ud.. Ja også til det arrangement Udeoghjemme satte igang til et fattigt børnehjem sidste jul, der fyldte mig og min mor hele kærestens balingo bil med diverse ting og julegaver til børnehjemmet...

Det varmer at kunne glæde andre mennesker, fremfor at sælge tingene til lidt penge.. Jeg ved ikke.. Er ikke godt til det der med at sælge "små ting".. jo møbler.. men ikke alt muligt andet.. Der vil jeg hellere glæde andre... Selvom det kan undre en del jeg kender at jeg ikke hellere vil tjene lidt penge ind til nyt tøj osv.. Men det ligger bare ikke til mig....


Har i andre også sådanne "skøre" ideer??

Altså jeg støtter ALDRIG noget med penge.. Har den ide at det alt for ofte ender i forkerte hænder og det koster mig penge på en helt anden måde end at forære ting væk jeg alligevel har haft købt jo ;)


Nu det blevet NOVEMBER... Endelig... så det om få dage tid til at pakke bilen fyldt med scrap og tøser og tage til Scrap-a-mania i Roskilde 2 dage.. hold op hvor jeg glæder mig helt vildt..


Håber at møde nogle af jer andre.. Jeg kommer med navneskilt og i må endelig hilse på- jeg er desværre dårlig til selv at kunne li at komme over og hilse på andre..


Det var lidt herfra hvor der sker en masse forskelligt tihihi... Håber November bliver en dejlig måned, med mere tid til scrap ;)












7 kommentarer:

  1. Som du ved, så støtter jeg jo også uden hive penge op af lommen - og du har også givet en hånd med i mit projekt.

    Og jeg oplever faktisk også at mange scrappere synes, at det er en let og hyggelig måde at støtte et godt formål på, når de donerer kort til Cancerkort (eller nogle af de andre kort-initiativer)

    Jeg har det som dig mht aflagte ting. jeg vil helst give dem til de personer, som mangler og ikke har mulighed for at anskaffe sig en hel masse selv. Men somme tider er det bare lige problemet at finde frem til de personer, der er i den situtaion....

    SvarSlet
  2. Jeg har det nøjagtig som dig. Jeg giver helst ikke kontanter til div. formål. Men meget gerne ting og tøj vi ikke selv kan bruge mere.
    Hvis man lige undersøger lidt omkring sig, er der altid en familie der trænger. Og så ved man, at der er nogen, der bliver glade. Jeg er ikke mere lykkelig over at tjene nogle få kroner - men for en anden familie kan det måske gøre en forskel at få ting foræret.

    De gennemsigtige skokasser er da et hit til alle dine dimser. Uha, hvor må det være rart, at kunne overskue det alt sammen.

    God dag til dig og dine.

    SvarSlet
  3. Hej du har en god pointe og jeg forstår dig

    god bloggin frem over

    ps. sorry beskeden var så lille

    Pps. jeg har en blog der hedder agvmsblog.dk og å kommer der noget der hedder Mad =glad

    SvarSlet
  4. Jeg har også stort set altid givet tøj og ting væk, det giver en god følelse. Jeg har en dreng med autisme, og alle dage har det næsten været umulig at købe tøj som han kunne li/kan li at have på. Så rent faktisk kunne jeg sagtens havde haft trellinger uden problemer : 0 men så er det jo godt at familie og venner samt det at vi har en genbrugsbutik lige om hjørnet der blev glade : )
    Dejligt at få et bord der kan bruges til dine ting : ) og skønne kasser du har fået købt, dejligt at kunne se, hvad der gemmer sig indeni : )
    Jeg tæller bestemt også dagene til SAM, det bliver dejligt med to dage kun til shopping snak og lidt Scrap tihi....

    SvarSlet
  5. Den der med at skulle bruge et eller andet (man ikke ved hvad er) kender jeg alt for godt, og de bilkakasser kunne jeg virkelig godt bruge en stak af. v.h. morkaren.

    SvarSlet
  6. Super lækkert med den bakke til dims på scrapbordet - har et par skåle/kurve stående men de kan hurtigt blive for "dybe" så man ikke ser det der er endt på bunden - vil da lige holde øje om ikke jeg kan finde mig sådan en fin bakke med kant.
    Her i huset bliver alt tøj, legetøj mm. foræret væk - som oftest kender vi nogen der gerne vil aftage - ellers den lokale genbrugs butik. Har også selv været heldig at få en ordentlig pose tøj nogle gange når man lige har stået og tænkt at nu manglede de da nye bukser mm.
    God scrappelyst til SAM i week-enden.

    SvarSlet
  7. Lækre opbevaringsløsninger du har fundet dig. jeg forstår godt, hvad du mener med ikke at tjene penge på det og jeg har det tildels på samme måde.

    SvarSlet