søndag den 22. januar 2012

Tegning på malerlærred

Da jeg fik konstateret min depression havde jeg svært ved at tackle den og alle de tanker der flyder rundt i hovedet som man ikke kan sætte ord på men som heller ikke vil finde rette hylder at hvile på.. Derfor satte jeg mig en dag ned og tegnede som jeg elsker, men denne gang på et malerlærred og det har så hængt længe uden jeg har gjort noget ved det.. Bare ren streg optegnet....
Idag har jeg så en rigtig dårlig dag hvor jeg ikke helt ved om det fordi jeg er ved at være syg eller bare har presset mig selv for meget med mit hobbyrum som jeg er ved at lave om jo, så jeg ryddede bordet i hobbyrummet og satte mig ned med mine tuscher fra Bog&idé og et par promarkers og begyndte at farvelægge det.. Det er afslappende at lade tankerne flyde, kører musik og bare være mig selv....
Her er så resultatet.. Det specielt og anderledes end noget af alt det jeg plejer at lave...

Måske jeg også skulle få lagt billeder ind af mine malerier her, så de også er samlet tihi....

Jeg håber i alle har haft en dejlig weekend, trods sne, slud og regn....

5 kommentarer:

  1. Flot billede og friske farve.

    Jeg kan desværre ikke tegner, heller ikke selvom jeg engang har haft tegneundervisning.

    Dejligt at du kan koble af på den måde.

    SvarSlet
  2. Flot billed e- jeg kan ej heller tegne :-)

    SvarSlet
  3. Det er godt, at få dine tanker ud af hovedet og ned på papir, eller på lærred som i dette tilfælde. Jeg tror det er vigtigt, at det ikke hober sig op indeni.
    Håber det har hjulpet dig at male tegningerne i dag - varme tanker herfra.

    SvarSlet
  4. Jeg håber du kan tegne mange ting ud. Der kan tit hjælpe, og hvis du sætter dig og kigger på det bagefter, får du nogen gange svar på noget.
    Du kan måske også pludselig se noget nyt i dine tegninger - noget du måske slet ikke kunne sætte ord på før. Studer dit maleri - og de symboler du har malet. Siger det noget om et evt. problem.
    Og hvilke farver har du brugt ? Er det dystre sorte...eller friske livsglade farver ? Jeg vil tro, du selv kan se forskel på, hvad du har malet i hvilke perioder af din depression.
    Måske bliver du klogere på dig selv efter at have studeret dine malerier. Hvis ikke du gør, så er det jo ligemeget. Bare du hygger dig, og får noget ud...så er det jo godt.
    Og så vær glad for, at du KAN tegne så fint her. Jeg er aldrig nået længere end til tændstikmænd. haha.
    Knus til dig - og hav en god dag.

    SvarSlet
  5. Hejsa. At være kreativ er tit ren terapi. Her er lidt svar på dine spørgsmål på min blog.
    Det er det her stempel
    http://www.hobbyboden.dk/shop/clear-stamp-texture-11010p.html som er stemplet og embosset med sort.
    Nøglerne er også embosset og er dies fra Tim Holtz.http://www.hobbyboden.dk/shop/tim-holtz-sizzix-9184p.html
    http://www.hobbyboden.dk/shop/tim-holtz-sizzix-12589p.html
    KH 10na

    SvarSlet