søndag den 23. januar 2011

Pizza muffins og mini pølsebrød



Søndag morgen vågnede jeg og blev bare så glad og et øjblik fyldt med energi af at høre
fuglenes sang og mærke den friske vind i mit ansigt da jeg åbnede havedøren..
Det fik mig igang med at lave lidt lækkert til min søns madpakke..
Han klager over han ikke får muffins med i skole, fordi nogle andre børn har det..
Men jeg går meget op i en sund og varrieret madpakke og giver ham derfor ikke
kage med.. Istedet fik jeg ideen at lave pizza muffins..
Lavede en helt almindelig bolledej og kom så rød pesto i og rigtig revet ost
(ikke det der falske mel og vand på pose hihi) og kom dem i muffinsforme
fra kvickly som er ret kraftige i papiret. og ned i en muffins form/plade.
12min i ovnen så var de færdige og der duftede skønt.!!
Lavede også en plade alm. mini pølsebrød og en plade med pølsebrød med rød pesto
i så der er lidt forskelligt til madpakken af sunde men lækre tilbud :)
Husker selv hvordan jeg hadede madpakken som barn, og den bare røg i skrældespanden
fordi man ikke gad de der kedelige rugbrødsmadder... Det derfor ikke ret tit min søn bare
har rugbrød med pålæg med.. han får ofte pyntet sine madder , har frugt og grønt med,
eller noget som han elsker.. nemlig salat med tun eller makrel i..
Eller rester fra aftensmaden som kan være hjemmelavet pizza eller pitabrød..
og han glæder sig derfor nærmest altid til sin madpakke..
Nu er det hele pakket ned i små fryseposer med to i hver så er det dejlig nemt at tage op af fryseren om aftenen og så der friske ting til madpakken..
mums :)

1 kommentar:

  1. God ide at bruge muffinsforme !

    Har det på samme måde med madpakker som dig. Og mine unger får sjældent en kedelig mad pakke med...

    Heldigvis har skolen en bod med en god og sundt ret hverdag. Og man få menu sedlen mailet hver søndag. Så... man kan planlægge hvilke dag man evt ikke gider lave mad pakke hihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet